Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Ολόκληρο το πόρισμα- κόλαφος για την παραλιακή του Ηρακλείου

Ενώ η Περιφέρεια Κρήτης δίνει εντολή σήμερα για συνέχιση των ελέγχων στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου το πόρισμα της επιτροπής που ήλεγξε την καθίζηση είναι κόλαφος.
Και στην ουσία επιβεβαιώνει τα όσα ξέραμε όλο αυτό το διάστημα για κακοτεχνίες, για κακής ποιότητας υλικά, για έλλειψη μελετών κλπ. “Εμείς το πόρισμα θα το στείλουμε, ως έχουμε καθήκον στον εισαγγελέα που ήδη έχει παραγγείλει τη διενέργεια έρευνας για όλο το δρόμο”, είπε ο κ.Παπανικολάου που επεσήμανε ότι θα συνεχιστεί η έρευνα, θα επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις καθώς το έργο δεν έχει καν παραληφθεί ακόμη!
Όλο το πόρισμα έχει ως εξής:
ΠΡΑΚΤΙΚΟ Διαπίστωσης πραγματικών περιστατικών στην καθίζηση που παρουσιάστηκε σε τμήμα του οδοστρώματος του έργου ‘Ανάπλαση παραλιακού μετώπου Δήμου Νέας Αλικαρνασσού’ αναδόχου κοινοπραξίας ‘FTF O.E. – Ιωάννης Δραμητινός & Σία Ο.Ε. Οι παρακάτω υπογράφοντες:

  1. Κωνσταντίνος Κασσωτάκης, Πολιτικός Μηχανικός στην Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Κρήτης
  2. Θεοφάνης Χανδάνος, Μηχανολόγος Μηχανικός Τ.Ε. στην .Δ.Ε. Περιφέρειας Κρήτης
  3. Χαράλαμπος Μπριλάκης, Εργοδηγός στην Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Κρήτης που αποτελούμε την επιτροπή που ορίστηκε με την οικ. 3498/16-11-2010 απόφαση του Διευθυντή Δημοσίων Έργων Περιφέρειας Κρήτης, μεταβήκαμε σήμερα 17-11-2010 επιτόπου του έργου του θέματος, μαζί με κλιμάκιο του Περιφερειακού Εργαστηρίου προκειμένου να διερευνήσουμε την καθίζηση που παρουσιάστηκε στο οδόστρωμα της παραλιακής οδού Ηρακλείου και διαπιστώσαμε τα εξής:
• Η καθίζηση αφορά τμήμα του καταστρώματος διαμέτρου 6 μέτρων περίπου επί της παραλιακής λεωφόρου Ηρακλείου στην περιοχή του παλαιού καρνάγιου του Λιμένα. • Στην συγκεκριμένη θέση η οδός βρίσκεται σε επίχωμα που εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα βάθος εγκιβωτισμένο εκατέρωθεν με άκαμπτα τοιχία.
• Στην περιοχή της καθίζησης, έχουν κατασκευαστεί κιβωτοειδή φρεάτια από οπλισμένο σκυρόδεμα για την συλλογή των ομβρίων του καταστρώματος της οδού και φρεάτιο εσωτερικών διαστάσεων 6,00 x 2,50 x 3,40 μ. επέκτασης καθ' ύψος παλαιού φρεατίου Δ.Ε.Υ.Α.Η. επιθεώρησης αγωγών ομβρίων και αποχέτευσης.
• Κατά πληροφορίες μας, προ έτους παρουσιάστηκε καθίζηση της οδού πλησίον φρεατίου ομβρίων.
• Το κλιμάκιο του Περιφερειακού Εργαστηρίου προέβη σε δειγματοληψία της βάσης και της υπόβασης της οδού στο σημείο της καθίζησης, σε απόσταση ενός μέτρου περίπου δυτικά του παραπάνω φρεατίου, προκειμένου να εξεταστεί η συμπύκνωση και η ποιότητα των υλικών.
• Κρίνεται απαραίτητη η διερεύνηση και του επιχώματος, για την οποία απαιτείται η διακοπή της κυκλοφορίας και η αποκάλυψη με μηχανικά μέσα (εκσκαφέα) του μεταβατικού επιχώματος προκειμένου να ελεγχθεί και η συμπύκνωση και η ποιότητα του. Λόγω του επείγοντος ο έλεγχος αυτός δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί.
• Στο σημείο της καθίζησης είχε γίνει πρόχειρη αποκατάσταση με ασφαλτόστρωση του τμήματος που κατά την αποκάλυψη μετρήθηκε σε 20 εκατοστά που αφορά τον αρχικό και το νέο ασφαλτοτάπητα αποκατάστασης της καθίζησης.
Η παραπάνω προσωρινή αποκατάσταση της καθίζησης με ασφαλτόμειγμα δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη μόνιμη αντιμετώπιση του προβλήματος αφού δεν αντιμετωπίζεται η γενεσιουργός αιτία. Η επιτροπή εκτιμά ότι τα αίτια της καθίζησης μπορεί να είναι: 1. Ανεπαρκής συμπύκνωση του μεταβατικού επιχώματος
  1. Ακαταλληλότητα των υλικών του μεταβατικού επιχώματος παρά τα φρεάτια
  2. Διείσδυση στο επίχωμα ομβρίων υδάτων τα οποία εγκλωβίζονται στην εγκιβωτισμένη υπόβαση της οδού ανάμεσα στα τοιχία και το κατάστρωμα της παλαιάς οδού του σχεδίου πόλης Αλικαρνασσού. Τα όμβρια πιθανολογούμε ότι προέρχονται από τα υπερκείμενα βραχώδη εδάφη της περιοχής Αλικαρνασσού.
  3. Σε συνδυασμό των παραπάνω αιτίων
  4. Επειδή η περιοχή διέλευσης της οδού βρίσκεται στην μισγάγγεια του ρέματος Σιλαμιανού πιθανολογούμε ότι τα εδάφη έδρασης της οδού είναι προσχωσιγενή και εκτιμούμε πιθανή στατική ανεπάρκεια έδρασης για την οποία απαιτείται γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη.
Σημειώνουμε ότι οι αστοχίες παρουσιάστηκαν μετά από έντονες βροχοπτώσεις οπότε εκτιμούμε ότι τουλάχιστον δύο από τις παραπάνω αιτίες λειτουργούν σωρευτικά και οδηγούν σε αστοχία (καθίζηση) με μία απ' αυτές την διείσδυση των υδάτων.
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε:
  1. Στην περίπτωση αστοχίας του μεταβατικού επιχώματος, την καθολική αντικατάσταση του με υγιές υλικό, συμπυκνωμένο σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές (σε ζώνη πάχους 50 εκ. κάτω από την υπόβαση συμπύκνωσης σε ποσοστό 103% της standard proctor και κάτω από την παραπάνω ζώνη σε ποσοστό 97%).
  2. Στην περίπτωση διείσδυσης ομβρίων στο σώμα του αναχώματος, την εξασφάλιση διεξόδου τους με την κατασκευή τουλάχιστον δύο εγκάρσιων στραγγιστηρίων και παράλληλη διάνοιξη οπών στα τοιχία εγκιβωτισμού του επιχώματος.
  3. Η στατική ανεπάρκεια της έδρασης της οδού (εφόσον αυτή διαπιστωθεί), εισηγούμαστε να αποκατασταθεί με την κατασκευή τεχνικού κάτω διάβασης προκειμένου να αποκατασταθεί παράλληλα και η αποκοπείσα οδός του σχεδίου πόλης Αλικαρνασσού.
Συμπερασματικά εισηγούμεθα την ενδεδειγμένη αποκατάσταση της καλής λειτουργίας του οδοστρώματος της οδού με τα παραπάνω με αύξοντα αριθμό 1 και 2 μέτρα, με δαπάνη του αναδόχου επειδή τον θεωρούμε υπεύθυνο κακοτεχνίας ή παραλείψεων. Οι παραλείψεις αφορούν την μη κατασκευή έργων αποτροπής διείσδυσης ομβρίων υδάτων στο σώμα του επιχώματος και στην περίπτωση πιθανής εισροής στα απαραίτητα στραγγιστήρια που θα απέτρεπαν τυχόν αστοχία.
Τα παραπάνω έργα αντιμετώπισης, όφειλε ο ανάδοχος να προτείνει στην Διευθύνουσα Υπηρεσία και παρέλειψε να το πράξει.
Το παρόν πρακτικό συνοδεύουν τα αποτελέσματα των δοκιμών βάσης-υπόβασης του Περιφερειακού εργαστηρίου και αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του. Θεωρούμε ότι τα αποτελέσματα αυτά από μόνα τους δεν δικαιολογούν το εύρος της αστοχίας. Πέρα των παραπάνω διαπιστώσαμε συμπληρωματικά τα εξής:
  1. Στην περιοχή της καθίζησης εκατέρωθεν της οδού παρατηρήθηκαν μικρές καθιζήσεις των πεζοδρομίων.
  2. Για την σύνδεση 7 ιστών ηλεκτροφωτισμού στο διαχωριστικό στηθαίο κυκλοφορίας από σκυρόδεμα, σε μήκος 130 μέτρων περίπου τα καλώδια ισχυρού ρεύματος (τριφασικό) είναι τοποθετημένα εντός σπιράλ Φ23, εντός σιδηροσωλήνα 1 ½'' πρόχειρα πακτωμένου στο άνω τμήμα του στηθαίου. Αυτό εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο ηλεκτροπληξίας σε περίπτωση ατυχήματος. Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για να ανοιχτεί κανάλι 10 x 10 εκ. στο μέσον του άνω τμήματος του τοιχίου και να γίνει εγκιβωτισμός των καλωδίων και των σωληνώσεων.
Ηράκλειο 17-11-2010 Η επιτροπή Κωνσταντίνος Κασσωτάκης Θεοφάνης Χανδάνος Χαράλαμπος Μπριλάκης ΑΔΑ: 4Ι0ΒΕΧ-Α__

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου